czwartek, 15 grudnia 2016

Recenzja + opaska na... drutach ♥

"Robótki na drutach dla początkujących. Modne i atrakcyjne wzory" - 

Kurto-Dzikielewska Iwona



Ilość stron: 48
W książce znajdziemy informacje o tym, jakie przybory dziewiarskie będą niezbędne przy pracy z drutami, z jakich materiałów najlepiej korzystać, a także czym różnią się poszczególne włóczki. Dodatkowo, mamy tam 12 schematów jak wykonać poszczególne rzeczy. Dzięki tej lekturze dowiemy się jak zrobić opaski w dwóch wzorach, czapki, szaliki, torebkę, skarpetki, getry, poszewkę na poduszkę, baleriny, a także sweterek dla małego dziecka. 
Oprócz tego znajduje się tam kilka zdjęć przedstawiających różne ściegi, a także wskazówki jak zacząć przygodę z drutami.

Przygodę z drutami zaczęłam od innej lektury, jednak o tym później.
Pierwszą pracę, jaką wykonałam, to była właśnie opaska. Zakupiłam włóczkę z piękną, błyszczącą nitką i postanowiłam ją przeznaczyć na tę opaskę.
Oto i ona:
 To jest lewa strona opaski. Tak wygląda od środka. Wzór przypomina szachownicę.

 Miejsce zszycia opaski. Zszyłam ją igłą dziewiarską, która jest zrobiona z plastiku. Genialna sprawa 😀
Oczka są na tyle duże, że większość rodzajów włóczki spokojnie przez nie przejdzie. Dzięki nim można wykończyć robótkę. Ja taką igłą zszyłam dwa końce opaski. Zszyłam je ściegiem stebnowym.
Więcej informacji o tym ściegu na blogu szyjenobotolubie.blogspot.com
 Wystające nitki to końcówki włóczki z początku i końca robótki, którymi zszyłam dwa końce opaski, a następnie schowałam końce nitki i ucięłam je.
Tak wygląda opaska wywinięta na właściwą stronę. 
A tu miejsce zszycia.

Wzór jest bardzo prosty.
Boki wyrabiamy ściegiem dżersejowym, a później szachy. Tak to wygląda:
oczko brzegowe, 2op, 2ol, 4op, 4ol, 4op, 2ol, 2op, oczko brzegowe.
Później, po obróceniu robótki analogicznie w oczkach prawych są oczka prawe, a w oczkach lewych - lewe. I tak przerabiamy wzór 4 razy, później musimy odwrócić szachownicę, więc robimy 
oczko brzegowe, 2op, 6ol, 4op, 6ol, 2op i oczko brzegowe. 
Następnie obracamy robótkę i w oczkach prawych robimy prawe, a w lewych lewe. Po 4 rzędach przerabiamy tak jak na początku opisu.
Wzór naprawdę przyjemny w pracy i nawet szybko się z tym uporałam jak na pierwszą w życiu robótkę na drutach 😊 Opaskę nosi się naprawdę przyjemnie. Wykonałam ją drutami w rozmiarze 4 mm.
W najbliższym czasie zamierzam wykonać inne projekty z tej książki. Jednak teraz czas na przygotowywanie prezentów. Czasu coraz mniej, a nie jestem nawet w połowie przygotowań...do dzieła! 😉

Pozdrawiam cieplutko! ☕😄❣💗

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)