poniedziałek, 10 października 2022

Kapcie na drutach i szydełku 🧶

Kapcie robiłam od początku na drutach, natomiast wykończyć musiałam szydełkiem.

Lata temu robiłam podobne kapcie, ale z warkoczem na przodzie. Ze względu na długą przerwę i brak wzoru (zawieruszył mi się), musiałam improwizować i znalazłam inny sposób na wykonanie kapci na chłodne wieczory.

Korzystałam ze wskazówek z tego filmiku: kapcie na drutach - Kamila otuLove

Poniżej przedstawiam zdjęcia gotowych kapci:




Wzór trochę zmodyfikowałam pod siebie. Starałam się to mniej więcej opisać w trakcie pracy, żeby nie oglądać za każdym razem filmu od początku. Zaczęłam tak:
  1. W sumie powinno być 31 oczek
  2. 10 x prawo; 1 x lewo; 9 x prawo; 1 x lewo; 10 x prawo, przy czym pierwsze oczko tylko przeciągałam bez przerabiania. Przy obrocie jedną stronę zawsze przerabiałam całą na prawo, dzięki czemu utworzy nam się specyficzny wzorek (2 linie, w których przerabiamy po jednej stronie na lewo po 1 oczku).
  3. Przerabiałam tak do połowy długości stopy. Następnie ściągnęłam oczko, i przerabiałam lewe i prawe na przemian - do długości stopy. 
  4. Przy osiągnięciu 1 cm przed długością stopy przerabiamy po 2 oczka jednocześnie na prawo. Przeciągamy nitkę przez wszystkie oczka z drutu i ściągamy nitkę. 
  5. Następnie zszywamy kapcia specjalną igłą do szycia włóczką, aby połączyć boki na wierzchu stopy. 
  6. Teraz pracujemy szydełkiem - ja wykonałam 2 okrążenia półsłupkami wokół kostki, przy kończeniu każdego okrążenia robiłam oczko zamykające. 
  7. Ostatnie okrążenie wykonałam słupkami.

Kapcie gotowe 😊

Nie przejmujcie się, że mogą być trochę ciasne - materiał się rozchodzi, szczególnie jego objętość zmieni się po praniu.

Pozdrawiam cieplutko!💛

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)