niedziela, 18 grudnia 2016

Granny stitch i granny square, czyli pomysł na kolorowy szalik

Witajcie! 😊

Staram się w miarę możliwości przerabiać na bieżąco kurs Qrkoko na szydełkowanie, tak więc tym razem opowiem trochę o granny stitch i granny square. Temat bardzo ciekawy, bo faktycznie patrząc na te ściegi pierwsze o czym myślę, to o tym, że nasze babcie szydełkowały takie wzory i bardzo mnie to wzrusza. Pamiętam, jak dostałam narzutę w kształcie trójkąta od babci i była ona przerobiona charakterystycznym ściegiem szydełkowym 😌 Piękne czasy.

Wracając do dziś. Lubię trochę poszperać po internecie i poszukać większej ilości źródeł informacji, tak więc znalazłam coś na stronie o tutaj. 
Znajduje się tam filmik jak i relacja fotograficzna, jak zrobić babciny kwadrat.

Tak wygląda gotowy kwadracik. Można zrobić wiele takich kwadracików, w różnych kolorach i połączyć je ze sobą. W taki sposób powstanie pled do przykrycia się w zimne wieczory, lub narzuta na łóżko.

Jak połączyć kwadraty?

Otóż można je ze sobą zszyć igłą z włóczką, czego raczej nie polecam. Ja po prostu wolałabym użyć szydełka, co też polecam. Kwadraciki można połączyć szydełkiem, przerabiając oczka ścisłe. 
Czyli przykładamy do siebie 2 kwadraciki, tak, żeby jeden nakładał się na drugi, przebijamy je szydełkiem w oczku brzegowym i szydełkujemy oczkami ścisłymi wzdłuż brzegu kwadracików.
Więcej informacji na blogu k♥studio handmade. Tam Kryska pokazuje swój sposób na łączenie kwadracików 😸

Czym jest granny stitch?


O tym opowie Wam Qrkoko 😏
W skrócie. Granny stitch to ścieg, z którego jak już mówiłam wcześniej można zrobić babciny kwadrat, czy też pled z kwadratów, a także szalik. Do zrobienia szalika nie będziemy łączyć łańcuszka w kółko. Będziemy przerabiać ścieg w linii prostej. 
Czyli najpierw robimy określoną liczbę oczek łańcuszka, a następnie wracamy po tym łańcuszku, robimy 3 oczka łańcuszka, które zastępują nam 1 słupek, następnie w czwartym oczku (licząc wstecz) wbijamy się szydełkiem i robimy kolejne 2 słupki, oczywiście jeśli chcemy w ściegu przerabiać po 3 słupki w oczku. Następnie 1 oczko łańcuszka i 3 słupki w 1 oczku łańcuszka. Tym oczkiem łańcuszka jest 4 oczko, czyli opuszczamy 3 oczka łańcuszka naszego pierwszego rzędu i wbijamy się dopiero w 4 oczko. Więcej szczegółów w filmie (minuty 7:48 do 18:00).

Ja wykonałam swój szaliczek. W międzyczasie musiałam dokupić więcej włóczek, żeby było więcej kolorków. Każdy jeden pasek to 6 rzędów danego koloru. Super się pracuje z tym ściegiem. Jedyne, czego nie lubię przy zmianie kolorów i to bardzo, to oczywiście chowanie końcówek włóczki w ścieg. Tyle paseczków i z każdego trzeba po 2 końce włóczki pochować...Cóż, powiedziałam a, to muszę powiedzieć b i to skończyć.


Mam nadzieję, że Wam się podoba :-) Ja jestem bardzo urzeczona tym ściegiem i efektem mojej pracy. Jest to pierwszy szalik, który skończyłam nie prując go sto razy i który noszę.
Mam nadzieję, że kogoś to zainspiruje i również podejmiecie wyzwanie ściegu granny stitch i wykonacie swoje podstawki, pledy czy też szaliczki.
W internecie obiło mi się o oczy zdjęcie dziewczyny w sweterku z tym ściegiem, także możliwości są nieskończone 😃
Tyle na dziś.

Pozdrawiam cieplutko! ♥♥♥

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)