niedziela, 10 listopada 2013

Gwiazdka z nieba

Dzisiaj część druga gwiazdek.
Znalazłam jeszcze jeden ciekawy wzór na zrobienie gwiazdki. Oto jak mi wyszło:



Gwiazdka wykonana z kordonki kremowej
Gwiazdka wykonana z włóczki niebieskiej akrylowej
Opis jak wykonać:
1. Na samym początku musimy się zdecydować, z czego chcemy wykonać gwiazdkę. Jeśli z kordonki, to proponuję małe szydełka, ja robiłam małą gwiazdkę szydełkiem o średnicy 1,6 mm. Jeżeli włóczka, to oczywiście w zależności od grubości włóczki (ja pracowałam szydełkiem 4mm).
2.Zaczynamy od pętelki. Później robimy 10 oczek łańcuszka podstawowego.
3. Następnie zamykamy łańcuszek w kółeczko oczkiem ścisłym.
4. Wykonujemy 4 oczka łańcuszka, zamiast podwójnego słupka, a następnie 3 oczka.
5. Zaczynamy od tego, że robimy 3 słupki, ale nie przerabiamy ich do końca. Słupek, przechodzimy przez 2 oczka i następny słupek, przechodzimy przez 2 oczka i ostatni słupek, przechodzimy przez 2 oczka i znów nabieramy włóczkę i przechodzimy przez 4 oczka.
6. Wykonujemy 3 oczka łańcuszka.
7. Teraz przyszedł czas na podwójny słupek (podwójnie nawijany), i przewijamy włóczkę za każdym razem przez 2 oczka.
8. Później znów 3 oczka oraz 3 słupki, tak jak w pkt 5.
9. 3 oczka łańcuszka.
10. Podwójny słupek.
11. Wykonujemy ten schemat tak długo, aż w sumie będziemy mieć 6 podwójnych słupków w okrążeniu i 6 słupków po trzy.
12. Zamykamy okrążenie wbijając się w 4 oczko naszego pierwszego słupka, czyli w 4 oczka, które zrobiliśmy na samym początku zamiast podwójnego słupka. I robimy oczko ścisłe.

Teraz nadszedł czas na drugie okrążenie:
1. Robimy półsłupek pod łukiem po lewej stronie. Następnie 4 oczka łańcuszka.
2. Podwójny słupek.
3. Słupek.
4. Półsłupek.
5. Dwa oczka.
6. Wbijamy się w środkowy słupek poprzedniego okrążenia i robimy oczko ścisłe.
7. Dwa oczka.
8. I zaczynamy półsłupkiem pod kolejnym łukiem.
9. Słupek.
10. Podwójny słupek.
11. Podwójny słupek.
12. 2 oczka łańcuszka, a teraz 4 oczka łańcuszka i robimy na nich pikotkę (po zrobieniu tych 4 oczek wbijamy się w pierwsze i robimy oczko ścisłe.
13. 2 oczka łańcuszka.
14. Podwójny słupek.
15. Podwójny słupek.
16. Słupek.
17. Półsłupek.
18. Dwa oczka.
19. Oczkiem ścisłym łączymy się z drugim słupkiem poprzedniego okrążenia.
20. Dwa oczka.
21. Półsłupek.
I powtarzamy czynności od 5 punktu. Teraz akurat przyszedł czas na punkt 9.

Opisałam to w sposób, dzięki któremu będę w stanie to zapamiętać. Jeżeli ktoś ma problem ze zrozumieniem tej metody, odsyłam Was do kanału crochet pl na youtube, tam oprócz instrukcji jak zrobić gwiazdki, jest również informacja (w innym filmie) jak wygląda słupek, półsłupek, pikotka, podwójny słupek i jak utwardzić i rozłożyć naszą robótkę, by przybrała konkretną formę.

Pozdrawiam i do następnego razu :-)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)