czwartek, 28 listopada 2013

Domowe babmboszki

Dzisiaj przedstawię Wam bambosze. Zrobiłam sobie kapcie według instrukcji MadeWithLoveByGlama.
Byłam przekonana, że zrobienie kapci to jakaś kosmiczna i skomplikowana metoda. Jednakże okazało się, że jest wprost przeciwnie.

Oto efekt mojej pracy:

1. Kapcie z przodu


2. Kapcie z boku

3. Kapcie z tyłu

Oprócz metody kobiety z youtube'a, wykonałam również 2 kwiatuszki, z Crochet pl.

4. Kwiatuszek

5. Bambosze
Opis wykonania:
1. Wykonałam łańcuszek podstawowy, na tyle długi, by mierząc go do stopy był wstanie ją objąć wszerz.
2. Następnie: oczko zwrotne, półsłupkami do końca, oczko zwrotne, półsłupkami do końca... I tak dalej. Aż dojedziemy do momentu, gdy przymierzając robótkę do stopy jest ona dobra na długość naszej stópki :-)
3. Później przykładamy do siebie tylną część kapcia i zszywamy ładnie. Robimy trójkącik na pięcie i obszywamy go, żeby część pięty była okrągła a nie szpiczasta. Później wywijamy kapcia na drugą, prawidłową stronę.
4. Teraz zajmiemy się przodem kapcia. Z przodu, tam gdzie są paluszki trzeba wziąć jeden koniec robótki i przewlec igłą przez oczka włóczkę, a następnie ją ściągnąć. Wtedy z tej części zrobi się kółeczko i zaczynamy szyć wzdłuż kapcia. Wracamy później do dziurki, która powstała przed paluszkami i zaszywamy ją. Gdy skończymy, to zostawiamy odpowiednio dużą dziurę w kapciu, by wsadzić do niego nogę, a następnie wybieramy na przykład inny kolor włóczki i zaczynamy robić półsłupki. Robimy je tak długo, aż efekt nas zadowoli.
5. Później można doszyć guziczki, albo jakieś inne ozdobne robótki.
6. Polecam jeszcze obszyć materiałem, bądź wkładkami do butów podeszwy, żeby włóczka się szybko nie starła.

Pozdrawiam :-)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)