poniedziałek, 25 listopada 2013

Gwiazdka - instrukcja

Witajcie :-)
Dawno nic nie pisałam, więc poszukałam i znalazłam - chwilę czasu na wydzierganie czegoś i opisanie. Jakieś 2 tygodnie na moim pulpicie widniała karteczka, żebym dodała opis wykonania gwiazdki (dla swojej i Waszej informacji).
W końcu udało mi się to zrobić i spisałam sobie wszystko z filmiku instruktażowego Jak zrobić gwiazdkę na szydełku - krok po kroku.

Oto moje dzieło:

Gwiazdka ze szpilkami
W sumie na usztywnianie i rozłożenie gwiazdki zeszło 15 szpilek. Zawsze po rozpięciu robótki na ręczniku suszę je suszarką. Dzięki temu mogę szybciej posprzątać szpilki i ręcznik :-)

Po wypięciu szpilek
Efekt końcowy

Plan działań:
1. Na początku robimy 8 oczek łańcuszka.
2. Łączymy je w kółeczko ścisłym oczkiem.
3. Robimy 3 oczka łańcuszka.
4. Następnie wykonujemy 23 słupki w kółeczko.
5. Później 3 oczka łańcuszka.
6. Wkłuwamy się słupkiem w to samo miejsce .
7. Teraz zaczynamy robić płatki: 2 oczka, pikotka (4 oczka i łapiemy 1 z czterech oczkiem ścisłym), 2 oczka łańcuszka, pikotka, 2 oczka, pikotka, 2 oczka.
8. Po wykonaniu listka (ma 3 pikotki) omijamy 3 słupki naszego kółeczka i wkłuwamy się słupkiem w 4 słupek i w tym oczku robimy jeszcze jeden słupek.
9. Powtarzamy punkt 7 i 8 do uzyskania 6 listków. Łączymy ostatni listek oczkiem ścisłym z pierwszym słupkiem.
10. Wykonujemy 3 oczka łańcuszka, wykonujemy słupek w drugim słupku pierwszego okrążenia.
11. 2 oczka łańcuszka, pikotka } x5 i 2 oczka łańcuszka.
12. Kończymy oczkiem ścisłym z pierwszym słupkiem.
13. Żeby zrobić sznureczek wykonujemy 40 oczek łańcuszka. Łączymy łańcuszek z pierwszym jego oczkiem - poprzez oczko ścisłe.

Opis wykonałam na podstawie filmiku instruktażowego - link w tym poście.

Pozdrawiam :-)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)