poniedziałek, 21 listopada 2016

Fioletowy komplet - kulkowe kolczyki peyote, sznur turecki + chwost

Tak jak ostatnio wspominałam o zakupach i koralikach, z których nie wiem jak korzystać - prezentuję trzecie, jakie posiadam. TOHO Bugle w kolorze czarnym.
Wykonując ten sznur turecki przede wszystkim użyłam kontrastujących kolorów oraz koralików TOHO Bugle zamiast TOHO Round 8/0. 

Jak komplet, to oprócz bransoletki z chwostem muszą być kolczyki. I oczywiście wszystko w fiolecie. Jakżeby inaczej 😉 Z racji, że byłam na świeżo z kulkami peyotowymi i spiralkami, użyłam swojego umysłu, aby wymyślić jak zrobić spiralkę w drugą stronę. Nie ukrywam, że ta czarna była dla mnie ogromnym wyzwaniem. O ile poradziłam sobie z pierwszym kolczykiem - chociaż zaczynałam go kilka razy, to z drugim miałam trudniejszą sytuację. Chciałam wzór odtworzyć w 100%, a wystarczyła jedna pomyłka, żeby spiralki przechodziły w innym miejscu. 


Metodą prób i błędów doszłam do momentu, w którym mogłam stwierdzić, że udało mi się. Po prostu mi się udało 😊 Kosztowało mnie to trochę nerwów i czasu. Za każdym razem jak coś nie wyszło, musiałam dokładnie analizować, co zrobiłam nie tak i jak mogę to poprawić.
Zaczynając drugi kolczyk, po dłuższym namyśle doszłam do wniosku, że patrząc na gotowy kolczyk widzę zewnętrzną stronę wzoru, a zaczynając drugi i mając zrobione dopiero kilka rzędów, widzę stronę wewnętrzną. Kiedy to odkryłam, praca stała się o tyle łatwiejsza, że mogłam znaleźć ten moment, w którym zrobiłam coś nie tak.
Cieszę się, że jestem w stanie sama dojść do takich wniosków 🙂
Powiem Wam w tajemnicy, że zawsze jak mam jakiś szydełkowo-peyotowy dylemat, z którym nie jestem w stanie sama sobie poradzić, to kontaktuję się z innymi osobami, które tworzą biżuterię. Chyba wiecie o kim mówię 🙂
Tak, przede wszystkim o Qrkoko, która stała się poniekąd moją mentorką w świecie handmade'u.
Dziękuję Qrko za wszelkie rady!
Pozdrawiam też wszystkich moich czytelników! 😄

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)