poniedziałek, 9 stycznia 2017

Turkusowe kulki - retrospekcja z instrukcją

Wiele razy robiłam te kolczyki i za każdym razem zastanawiałam się, jak to było? Ile rzędów? Ile koralików potrzebuję?
I metodą prób i błędów dochodziłam do tego, jak najlepiej opleść kulki turkusem. Postanowiłam zakończyć powtarzanie tych czynności.
Otóż do wykonania takich kolczyków używam kulek drewnianych o rozmiarze 14 milimetrów. Na 1 kolczyk potrzebuję 140 koralików. Po nawleczeniu takiej ilości robię 5 oczek łańcuszka bez koralików, łączę oczkiem ścisłym w kółeczko. Przerabiam 5 koralików półsłupkami, po jednym na oczko z poprzedniego rzędu. Przy zwiększaniu wykonuję po 2 półsłupki z koralikami (w sumie 10).

Schemat wygląda tak:
5, 10, 15, 20 x 4, 15, 10, 5

gdzie ostatnią piątkę przerabiam oczkami ścisłymi.

Tyle gwoli informacji dla mnie i dla Was.

Pozdrawiam cieplutko 😎

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)