środa, 24 sierpnia 2016

Zielony komplet - bransoletka na 15 koralików w rzędzie

Zielony to kolor równowagi, stabilizacji i spokoju. Jednak tworząc tę bransoletkę odczuwałam wiele emocji, które nie miały z tym nic wspólnego :-P Byłam zdenerwowana. Jednak postawiłam sobie za cel: zrobić bransoletkę z 15 koralikami w rzędzie. Nawlekałam dobre 3-4 dni, a cały proces tworzenia trwał 2 tygodnie. Po kilku dniach straciłam werwę i wręcz zmuszałam się do tego, żeby dokończyć tę bransoletkę. Z tego co pamiętam, to w międzyczasie zrobiłam inną bransoletkę, która była mniej pracochłonna, żeby po prostu odpocząć od monotonii. Jestem ambitna we wszystkim co robię. Nie wiem czy to dobrze, ale tak po prostu mam. Chciałam zrobić taką bransoletkę, bo jest to pierwszy krok w kierunku bardziej skomplikowanych naszyjników. Wiem, że na naszyjnik takiej grubości (tj 6m nawlekania koralików na kordonek w przypadku sznura koralikowego o długości 41cm, a dla 46cm sznura jest to już 6,90m nawlekania).

*Tip*
Jak obliczyć długość sznura koralikowego?
  Długość gotowego sznura: x
  Ilość koralików w rzędzie: y
  Długość nawleczonych, nieprzerobionych koralików na kordonku: z cm

x*y = z cm

Czyli dla sznura na rękę o długości 14,5cm,z 8 koralikami w rzędzie musimy nawlec:

  14,5cm * 8 = 116 cm koralików

Na kordonku mierzymy długość nawleczonych koralików, nie kordonka.

*Tip2*


Jak na razie nie zrobiłam jeszcze ani jednego sznura o takiej długości, ale wiem, że przyjdzie na to czas :-) Po wykończeniu bransoletki poczułam potrzebę dorobienia kolczyków. Wtedy miałam fazę na kordonkowe kolczyki z koralikową obwódką. Metodę poznałam dzięki AniaCrochetpl  tym, że ja zamiast nawlekacza użyłam szydełka z wystarczająco małą główką, przez którą przechodziły koraliki Toho 11/0. Nasadzałam taki koralik na szydełko i przeciągałam w odpowiednim momencie.
I tak oto powstał komplecik :-)
Zrobiłam go chyba rok temu...Ale jest to jednak z rzeczy, które mogę odhaczyć na liście „Rzeczy do zrobienia”.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)