środa, 4 grudnia 2013

Podstawka

Przydałoby się coś, co oprócz wyglądu miałoby jakąś funkcję.
Mama złożyła u mnie zamówienie na podstawkę pod kubek. Nie znałam schematu, ale domyślam się mniej więcej jak się taką podstawkę robi.
Na podstawie dotychczas zdobytej przeze mnie wiedzy powstało coś takiego:

1. Podstawka
Bardzo spodobał mi się efekt :-) Cieszę się, że udało mi się zrobić coś takiego. Ta wersja powędrowała do mojego Krytyka, a wersja fioletowa do zamawiającego.


Próbowałam naszkicować schemat, ale mi nie szło, więc naszkicowałam tylko fragment schematu.

2. Schemat podstawki
Opis wykonania:
1. 10 oczek łańcuszka
2. Łączymy je oczkiem ścisłym, tak, by powstało kółeczko. Wykonujemy 2 oczka łańcuszka.
3. Następnie wykonujemy 19 słupków wbijając się w nasze kółeczko.
4. Łączymy ostatni słupek z pierwszym oczkiem ścisłym.
5. 1 oczko łańcuszka i wykonujemy po 2 półsłupki na jeden słupek.
6. Oczko ścisłe. 2 oczka łańcuszka. Wykonujemy teraz słupki.
7. Oczko ścisłe i 4 oczka łańcuszka. Wykonujemy teraz dwa podwójne słupki, 3 oczka łańcuszka, trzy podwójne słupki, 3 oczka łańcuszka, 3 podwójne słupki, 3 oczka łańcuszka itd.
8. Kończymy oczkiem ścisłym, a następnie jedno oczko łańcuszka.
9. Teraz wykonujemy słupki krótkie. Na końcu łączymy je oczkiem ścisłym i tym samym kończmy naszą robótkę.
Trzeba by ją porozciągać w rękach, żeby się wyrównała.

Pozdrawiam

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)