niedziela, 22 grudnia 2013

Choineczkowo :-)

Ostatnio miałam ogromną ochotę wymyślić jak zrobić choinkę 3D. Chciałam być oryginalna i sama coś zrobić bez schematów. Zaczęłam intensywnie myśleć nad tym podczas obiadu, a po obiedzie wzięłam się do roboty.
Gotową choinkę dałam do sprawdzenia przez mojego Kontrolera jakości i Krytyka, uwagi wzięłam sobie do serca i poprawiłam choinkę. Zrobiłam ich kilka :D

Oto one:

1. Pierwsza choineczka


2. Pierwsza choineczka z drugą
3. Pierwsza choineczka z drugą
Oczywiście na tym nie skończyłam. Tak bez niczego choinki są słabe...Pomyślałam, że fajnie byłoby coś dodać. Mój Miły dał mi kiedyś kwiatuszki, więc wróciły do niego wplecione w choineczkę :-) Natomiast do drugiej choinki (pojechała do mojej rodziny), dorobiłam kółeczka, które robią za bombki :) Niestety nie mam zdjęcia gotowej choinki, która stoi na komodzie u mojej rodzinki...

4. Pierwsza choinka ukończona
To jest właśnie pierwsza choineczka. Dorobiłam do niej gwiazdkę i dałam mojemu Krytykowi. Cieszył się bardzo. Zawsze mi powtarza, żebym była bardziej kreatywna i sama coś wymyśliła. Więc proszę bardzo :-) (biały stelaż z kartki sam zrobił).
5. Trzecia choineczka
6. Trzecia choineczka
7. Trzecia choineczka
Ją zrobiłam natomiast dla bardzo miłej pani, która uczy angielskiego i bardzo mi pomogła. Z racji, że akurat zbliżają się święta i opanowałam robienie takiegoż cuda, chciałam się z nią podzielić moim szczęściem :-)

A teraz przepis na tą choineczkę.

Opis wykonania:
1. Na początek robimy 30 oczek łańcuszka i łączymy je oczkiem ścisłym.
2. Następnie robimy 4 oczka łańcuszka i 30 podwójnych słupków, które łączymy na końcu oczkiem ścisłym.
3. Wykonujemy 4 oczka łańcuszka, półsłupkiem łączymy je, pomijając 1 słupek z poprzedniego rzędu. Następnie znów 4 o.ł. , pomijamy jeden słupek podwójny, i robimy półsłupek po tym pierwszym, pominiętym podwójnym słupku. Robimy to tak długo, aż okrążymy całe nasze kółeczko.
4. Oczko ścisłe. Teraz 4 oczka łańcuszka i przechodzimy wyżej (będziemy robić choinkę w górę, dlatego przechodzimy od falbanek wyżej). Łączymy te 4 oczka łańcuszka z górą za pomocą oczka ścisłego i przewijamy choinkę na drugą stronę tak, aby szydełko z włóczką były na zewnątrz choinki.
5. 4 oczka łańcuszka, 2 podwójne słupki (robimy je wbijając się w przerwy między dwoma podwójnymi słupkami z rzędu niżej). Pomijamy jeden słupek podwójny i znów, 3 razy podwójne słupki, 1 pomijamy itd.
6. Później 4 o.ł, i robimy falbanki, jak w punkcie 3.
7. Następnie wykonujemy punkt 5 i tak cały czas.

Powodzenia życzę i mam nadzieję, że Wam się podoba moja choineczka :-)



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)