poniedziałek, 17 kwietnia 2017

Square stitch - serduszkowe kolczyki

Szukałam i szukałam. Potrzebowałam wewnętrznie zrobić serduszkowe kolczyki. Nie miałam jeszcze styczności z tworzeniem płaskich figur, tak więc trzeba było troszkę poszperać w internecie i poćwiczyć. 😊
Znalazłam interesującą metodę na zrobienie przeróżnych projektów. Ścieg nazywa się square stitch - ścieg kwadratowy. Do zaprojektowania czegokolwiek polecam kartkę papieru w kratkę, lub program BeadTool
Jest bardzo przydatny przy wielu rodzajach ściegów. Można sobie wybrać, czy chcemy pracować z peyotem, squarem i innymi ściegami, a także kolory koralików i wiele, wiele innych. Program naprawdę wart polecenia. Jest dostępny w wersji demo. Funkcje, które nie są dostępne dla "darmowych użytkowników" to przede wszystkim zapisywanie projektów. Jeżeli bardzo zależy nam na zapisaniu projektu mimo to, można zawsze zrobić PrintScreen i zapisać zdjęcie w Paint'cie, lub za pomocą programów do wycinania obrazów z monitora.

Wracając do tematu. Poniżej przedstawiam Wam filmik z instruktażem, jak pracuje się z tym ściegiem:


Film, którym się zainspirowałam bardzo jasno przedstawia jak pracować przy tym konkretnym projekcie. Wykonanie takich kolczyków według instrukcji podsunęło mi pomysł na przyszłość, dla następnych prac, aby zacząć np. od 3 koralików, zrobić następnie 2 i 1, a potem wrócić do tych 3 i kontynuować rosnąco. Przydała mi się ta wiedza, podczas nauki brick stitch.


Ja minimalnie zmodyfikowałam pod siebie wzór przedstawiony w filmie. Dodatkowo użyłam nici tytan, co raczej nie było dobrym posunięciem, bo w moim odczuciu tutaj o wiele lepiej nadadzą się nici monofilowe. Robótka wtedy może być bardziej sztywna, co jest jak najbardziej pożądane. 


Tak wygląda mój projekt kolczyków serduszkowych. Planuję wrócić do tego projektu i wykonać je jeszcze raz, ale nićmi monofilowymi. Z pewnością podzielę się z Wami efektami 😊

Ścieg square stitch jest o tyle elastyczny, że można stworzyć nieskończenie wiele prze fantastycznych wzorów! Z pewnością spotkam się z  nim jeszcze nie raz przy innych projektach 😀

Pozdrawiam cieplutko! 🐣🐤

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)