piątek, 10 lutego 2017

Zimowy komplet w kolorze morskim

Włóczka okazała się na tyle oryginalna, że trzeba było zrobić kolejny komplecik. Tym razem ryżowo. Wzór na czapce to kostka ryżowa, tak samo jak na kominie. Czapka w długości jest zrobiona "na styk", więc nie ma możliwości, ani potrzeby, żeby ją podwijać. Natomiast komin jest dłuższy, więc można go zwinąć, dzięki czemu pod szyją jest bardziej ciepełko 😊
Czapeczka zrobiona po raz pierwszy z pomponem, z tej samej włóczki. Świetnie wygląda, jednak pomysł na pompon nie był mój, a nowej właścicielki kompletu 😉

Czapeczka ma 20 cm wysokości i 25 cm szerokości. Wzór, to jak wcześniej wspominałam kostka ryżowa. Wygląda on tak:

+ | | - - | | - - | | - - +
+ | | - - | | - - | | - - +
+ - - | | - - | | - - | | +
+ - - | | - - | | - - | | +

Czyli robimy 2 prawe oczka ( | | )  i 2 lewe oczka ( - - ) przez 2 rzędy, a następnie 2 lewe oczka ( - - ) i 2 prawe oczka ( | | ).
I tak uzyskujemy kostkę ryżową. W momencie skracania: jeden rządek skracamy, drugi przerabiamy normalnie, trzeci skracamy, czwarty robimy normalnie. I tak dalej. Oczywiście przy skracaniu posługiwałam się wcześniej udostępnionym filmikiem:



Przy pracy nad kominem korzystałam z tego samego wzoru. Robótka była o tyle łatwiejsza, że ostateczny efekt to prostokąt, więc nie skracamy pracy, dzięki czemu nie pojawia się problem z rozchodzeniem się wzoru. Cały czas trzymamy się schematu, a na końcu zakańczamy tradycyjną metodą.


Wymiary komina: 31 cm szerokości i 21 cm wysokości. Wzór tak jak wcześniej wspominałam: kostka ryżowa.



Komin zszyłam tym razem w inny sposób. Ścieg stebnowy charakteryzuje się tym, że dwa kawałki zszytego materiału nieco wystają. Teraz zszyłam dwa końce komina bez cofania się. Po pierwszym przeszyciu zawróciłam i przeszyłam całą długość jeszcze raz. Na koniec zabezpieczyłam nić robiąc kilka węzełków w różnych miejscach.
Szyjąc w takim sposób miejsce szycia jest o wiele mniej widoczne. Przede wszystkim ten sposób jest o wiele mniej pracochłonny.
 Komin można podwinąć. Wtedy nie będzie zasłaniać twarzy 😃
Jeszcze na sam koniec trochę o włóczce. Jak zdążyliście zauważyć, użyłam włóczki Alize MAXI Flower kolor 5318.

Nie spodziewałam się, że czapka wyjdzie mi tak idealnie. Oczywiście robiąc dla siebie wyszła mi nieco za długa. A ta jest po prostu szyta "na miarę", jeśli tak to można ująć.
Trochę się napracowałam, ale z tego co wiem, to komplet dobrze się nosi, więc to jest dla mnie najważniejsze 😊 Poznałam też nowy wzorek, bo ryżowej kostki wcześniej nie robiłam. Grunt to rozwój.

Pozdrawiam cieplutko! 💗🤗😙

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polub mnie na Facebook'u :-)